Oděn do své poezie.
Lidi,
napadlo mne, že by bylo dobré pohnout se a trochu konkretizovat pojem divadlo.
Chopila jsem se iniciativy a napadla mě hra s názvem Oděn do své poezie.
Celá teze představení je, přiblížit Se lidem, popřípadě motivovat ty, jež píší, jako my, ale třeba se bojí či stydí dát svůj zájem o literaturu najevo, aby ho společnost, ve které se pohybuje, nezavrhla. Přiblížení Nás lidem spočívá v tom, že by každý z nás přišel oblečen podle toho, v jakém stylu píše(já v černém, se svící v ruce).
Průběh by byl následující:
1)ÚVODNÍ SCÉNA(společná):
Začali bychom Markétinou básní Přišel čas loučení.
Vy byste si rozdělili verše, stáli a recitovali po jednom, kždý jedno čtyřverší, já bych před váma klečela se zapálenou svíčkou a až byste odrecitovali, sfoukla bych ji na znamení obav z konce a beznaděje.
2)STAŤ:
Každý z nás by po jednom naklusal, přečet by tak dvě, tři svoje básně a zmizel by z pódia a po něm by prostě naklusal další...
3)ZÁVĚREČNÁ SCÉNA(opět společná):
To byste vy zas odrecitovali mou básničku navazující na Markétino loučení, báseň Přijde čas vítání.
Já bych zase klečela před váma, tentokrát se svící zhasnutou,a až byste odrecitovali, jeden z vás by postoupil o krok dopředu, tj. ke mně a svíčku zapálil, což by mělo symbolizovat svítíní naděje.
Co vy na to?Již nyní netrpělivě čekám a vyhlížím komentáře od vás
Komentáře
Přehled komentářů
Komedie mám ráda, ale tahle už mě fakt přestává bavit.
Mějte se tu jak chcete, já jdu pryč, už jsem napsala všechno, co sem chtěla. Za svůj názor se omlouvat nemíním, stejně jako za vaše zklamaná ega.
ach jo...
(Elf smrti, 21. 8. 2008 13:51)teda lidi, teď jste mě zklamali všichni. já sem něco napíšu a vy se hádáte. A je to moje vina, protože sem to sem napsala já a vy se hádáte kvůli tomu. já jsem myslela, že nás něco dá konečně dokupy a ono nás to mezitim ještě víc rozhádá a zozdělí... je mi z vás zle a ze sebe tayk! a mam sto chutí se na to vysrat! moc vám cšem děkuju za zkaženej zbytek dne.je mi smutno, je mi zle...akorát se kvůli mně hádáte, já se na to asi vyseru...
na Market a Saravin
(Péťa, 20. 8. 2008 18:39)Sorry holky, někoho kritizovat zdaleka není tak urážlivý a pochmurný, jako někoho ignorovat, hádka vás dvou jen potvrdila, že jste očividně nečetli pozorně má slova, protože tam jasně píšu, že tohle hádání je na hovno a první co se stalo bylo, že jste vůbec nereagovali na můj článek a pokračovali v nesmyslný hádce mezi vámi dvěma.
Nechápu
(Markét, 19. 8. 2008 12:15)Jde nám o stejnou věc..a přitom se tu hádáme jak malý děti....
eeemh
(Saravin (Lucka), 18. 8. 2008 22:20)Kdo na něj hází špínu? To byl polotovar, kterýmu se vytkly chyby a vy jste to vytknutí neunesli se slovy, nechceš, tak běž...
Markét
(Saravin (Lucka), 18. 8. 2008 21:08)Zklamání je subjektivní, kritika je objektivní hodnocení věci...už si připadám jak u magorů...
Lenny
(Markét, 18. 8. 2008 21:08)zklame mě když někdo kdo je součástí nějakého spolku, který od začátku doufá, že si dosáhne na hvězdy nevěří v úspěch, v sílu ale ani v samotný spolek..a když se k tomu vyjádřim, tak je to též špatně a taky se vám to nelíbí... vůbec celá tahle debata je hádání se o ničem...přitom to celé byl návrh.. pouhý návrh... jen podaná ruka, hozené lano, kterého se mohl, kdo chtěl zachytit a kdo nechtěl... měl ho nechat prolétnout kolem sebe a neházet na něj špínu...Haug! Domluvila jsem!
Markét
(Lenny, 18. 8. 2008 20:45)...jenomže to nebyla kritika, ale nesmysl... Když člověk řekne vlastní názor, tak to u tebe znamená, že tě zklamal...?!
Máš pravdu (pro Saravina)
(Markét, 18. 8. 2008 20:24)Jo máš pravdu , že špatně přijímám kritiku...ale naše slova o tom že jste nás zklamali byla taky kritika..a jak jste to vzali?
...
(Saravin (Lucka), 18. 8. 2008 15:59)Sorry to poslední jsem psala JÁ, ne Markéta...bylo to ve spěchu.
...
(Markét, 18. 8. 2008 15:58)Hezky si potvrdila, co jsem psala - negativní kritiku bereš jako útok na sebe a na všechno. A proč tenhle nápad ne, to už dobře víš, napsala jsem to myslím dost jasně. Laskavě nevytvářej rádoby mý názory, dík. Och, že nenavrhnu vlastní nápad? :D Někdy si to po sobě přečti.
Pro Saravina
(Markét, 18. 8. 2008 13:41)
Dobře.. tenhle nápad ne, proč vůbec? Na co divadlo? Vždyť je to stejně k ničemu, nikoho to nezajímá. Je to trapný!... není něco z toho tvůj názor?
Jo a když tenhle nápad ne.. proč nenavrhneš svůj nápad co?
Pro Aimee
(Saravin (Lucka), 17. 8. 2008 22:31)Tady nejde o hrr, ani o to, že se mi původně nechtělo...jak už jsem psala, klidně bych spolupracovala...jenže pak napíšu vlastní názor a otázky, který by se měly vzít v úvahu - a už jsou tady ze mě smutný, zklamaný atd. Na nápad řeknu: tenhle nápad ne...a ostatní odvětí: když nechceš, tak nemusíš - no jak už jsem napsala. Prostě a jednoduše mě odradil tenhle přístup. A přitom vůbec nechápu, proč na něj došlo.
Reakce na Markét
(Lucka (Saravin), 17. 8. 2008 15:34)
Na Zaprvé a Zadruhé:
Tady nejde vůbec o to, že se nám nechtělo, ale o ty důsledky, který to přineslo. Hlavním problémem tady je, že jste si negativní kritiku přebrali jako útok na sebe a snad vůbec na všechno - a vy berete nápad jako dokončenou věc a rovnou řeknete, jestli nechceš, tak nechtěj - tohle mě fakt rozčílilo. A tohle vůbec není o tom, jestli se mi do stránek a divadla chtělo nebo ne. Byla jsem ochotná spolupracovat, ale když se tu nebere jiná kritika než perfektní, skvělý, vynikající, tak je to dost těžký. Kde jsem se svým prvním komentáři psala, že se nechci zúčastnit? Nic nevidím. Ale pravda, že teď už nechci.
Zatřetí: Je mi úplně jedno, co by si myslel Dvorskej. Nemíním si před ním hrát na ideálního člena ideálního kolektivu.
Začtrtý: Bylo to dobrý.
shrnutí
(Péťa, 12. 8. 2008 21:26)Tak zdar lidičky, tady je to napjatý až to hezký není, myslím si, že je na čase, abych se k tomu postavil jako muž činu a něco pronesl. aby bylo jasno, mým nápadem bylo divadlo a tudíš na sebe beru veškerou zodpovědnost za pošramocení našich vzájemných vztahů, které tím bylo vyvoláno, osobně mě to velice mrzí, nicméně se nehodlám utápět v sebelítosti a chci s tím něco udělat. každopádně je důležitá jedna pozitivní věc, konečně se totiž našel někdo kdo alesúpoň něco pro začátek vymyslel a rozpoutal tak na toto téma velice barvitou diskuzi. hned druhou pozitivní věcí je nepochybně fakt, že se našlo mnoho lidí, kteří byli ochotni na toto téma přinejmenším reagovat a říci vlastní názor(to je důkaz, že nám o to všem jde a že nám na tom záleží). nemá prozatím příliš velkou cenu něco konkrétního plánovat a hned to sem psát, co si budeme namlouvat, z očí do očí se vše řeší mnohem lépe. na druhou stranu by bylo dobré, abychom si každý jakoukoli formu představení v hlavě promysleli a v září si to mezi sebou všechno pěkně zdělili. Rozhodně se nebojím, že by se nedalo naše nápady zkombinovat, jste totiž jediná parta lidí, u který jsem si na 99,9% jistej, že budeme schopni originálně tohle dilema vyřešit. Pravdou je, že to zatím trošku připomíná prezentaci, další autorskej večer, ale to na věci nic nemění, když se spisovatel učí psát, dost přepisuje, když architekt rýsuje plány na dům, hodně gumuje, tak či tak se musí vypracovat časem. Nikdo tu po tom druhém nemůže chtít, aby napsal nějaký scénář nebo hru pro úroveň národního divadla. z toho pro mě plyne jenom jedno, parta jsme byly, stále jsme a jak se mi to jeví, ještě chvíli určitě zůstaneme-hlavní je se zase sejít a myslím si, že Dvorskýmu by opravdu neudělalo radost, kdybychom se pro jeho počest porafali takřka do krve. Vážení, originalitě zdar a nic nedramatizovat, věčině z nás ještě není dvacet a my se tu hašteříme, jako by se mělo jednat o naše vrcholné dílo před smrtí. Ve směs musím souhlasit s Vámi všemi, protože to všichni myslíte dobře-vím to, to je to jediné, co zatím vím naprosto určitě. A důležitá věc, účast by měla být dobrovolná, zcela dobrovolná a nehodlám nikoho do přímé účasti na jevišti nutit, je to každého věc, vůbec by mi nevadilo, kdyby jedna skupina lidí něco secvičila a ta druhá by třeba jen přišla mezi diváky jako upřímná podpora, na tohle je ale zatím ještě čas, nebydlíme v Americe, abychom se rozcházeli tisíce kilometrů od sebe. Mějte se fajn a těším se na další tvůrčák v září...
Asi takhle...
(Markét, 12. 8. 2008 20:44)
Zaprvé:
Mrzí mě, že jsem kdy koho do čehokoliv tlačila. Když mi to bylo přátelsky ze strany Lenči řečeno, stáhla jsem se do ulity a už nikoho k ničemu raději ani nevyzývala.
Zadruhé:
Moc mě mrzí, když Lenča o našem kolektivu řekla, že nedrží pohromadě.... Myslím si , že valná většina pohromadě drží ( Já, Elvíra, Alenka, Aimee a Petr)...pokud se vám holky (Leni a Luci) do stránek a podobných projektů nehctělo, měli jste se distancovat hned na začátku a mohli jste si ušetřit snášení toho, že jsem vás do něčeho popichovala, nebo že se Elvíře nelíbily vaše komentáře.
Zatřetí: Co myslíte, že by na to řekl Dvorskej, kdyby tohle četl? Kdyby viděl, jak se ta super parta kamarádů z Patnáctky hádá? Měl by radost????
Začtvrté:
Ted mluvim čistě za sebe a možná se mnou ostatní ani nebudou souhlasit...ale já osobně říkám... Luci, Leni...a vlastně ..tohle směřuje úplně ke všem... uvědomte si co cítíte, když se řekne tvůrčák a LPEML a sami řekněte, co se vám líbí a co ne... Já nikoho držet nebudu... zvlášť ne jedince kteří dle vlastních pocitů ani o žádné stránky a podobné záležitosti zájem neměli. Ale NIKOHO nevyháním... a když se třeba nebudeme všichni vídat na stránkách a při dýchánkách v čajovně doufám, že aspoň s tím Dvorským v 15. to nepustíme k vodě.
A zapáté:
Stejně vás mám moje smečko ráda..a děkuju že jste tací jací jste. Děkuju že jsme My. ( Kdo se cítí ve smečce... ať k němu tahle slova doletí)
pro Lůcu
(Aimee, 12. 8. 2008 20:20)ono je pravda, že to je asi na tebe moc hrrrr... to nemyslím vůbec zle, ani si nechci hrát na city...zkrátka a dobře, dá se pochopit z jistých skutečností, že je jasný, že tebe to divadlo nebude extra tantkovat, tvoje reakce náležitě chápu! a vůbec se nezlobím ani já ani ostatní co d toho jdou...
tak jináč
(Aimee, 12. 8. 2008 20:10)ne, ne netlačíme, byl to jen návrh, který jak je vidět mezi námi vypukl v drobné šarvátky a nenechal žluč v klidu na pokoji. Zkrátka a dobře a opkaju se, nikdo do tohodle není nucen a pokud si přejete nebudu již uživat slovo my s velkým "m" a "společně, dohromady atd"... prostě, každý z nás v tom vidí něco jiného, někdo příležitost, někdo zase trapčení.. budiž, názory jsou důležitý! takže , čili, kdo do toho bude chtít jít, půjde a druzí ne...nechci aby to mezi námi bylo podělaný a to oficiální my se rozpadlo... takže pohoda, klid...
...
(Lucka (Saravin), 21. 8. 2008 21:40)